fn

welcome guyS!!!singgah + bace + like and paling important kasi follow!! blog itam putehh

DAH MASUK KASI LIKE CIKIT..TAKUT SYOK SENDIRI..HAHA

Terlalunya Cemburu (Nukilan dari my facebook)


kisah ni datangnya dari seorang hamba allah...
die terlalu tertekan...so die wat cter ni tok luahkan persaan die..
bekerja sebagai pengurus pemasaran mmg sukar buat aku.aku kne pergi kesana,kesini tok adakan meeting...selalunya aku ditemani oleh pembantu2 aku....hari2 aku penuh dengan keja3..hinggakan kwan aku bising mengatakakn aku ni nak hidp bujang smpai ke tua ka...haha5x..mmg x de lesen agknya mulut dorg nie...
tp aku terpikir jgk dengan kta2 dorg...eyela..umur aku semkin lme mkin mngkat....xkan aku nak membujang smpai ke tua..ermm...mula dari tu aku mula cri langkah dan tunjuk ajar dari kwan2 aku..yg da terer tntng bab2 mengurat ni..haha5x,eyela...aku ni bkn pndai wat ayt2 mnis nie...

hari...demi hari...tuhan temukan aku dengan seorng pngurus hotel,seorg gdis yg bernama lisa..mulenye aku nak ke sne hnya tok meeting...kebetulan,meeting tu mlibtkan kejesame gan phak hotel tersbt..eyela...hotel tu pon bru dibuka..so die nak syarikat aku ni mjdi share ptner dorg...so aku sbgai pengurus pmasarn kne berurusan dengan dia(lisa) tok kmi bncangkan projk tersbut..ntah mcm mne...dari mate turun kehati....aku terjatuh cinta dgn die...kbtulan pula die pon sllu kongsi msalah hub die gan bf die dgn aku...aku pon nth mcm mne leh terer bab2 cinta ni mcm2 lah nsihat yg aku bagi.....haha5x...dlu kmi hnya jmpe smggu skli je..tp skrg....seminggu 5,6 kli...haha5x...krdt aku nii hnye tok die jek....

pada satu mlm...pagi rsenye...kmi pon watlah satu surat hitam putih,,,yg mnyatakan die nak hidup semati gan aku...aku pon mmg nak die jd isteri aku....sbb ape...die phm aku,aku pon phm gan die...ha5x...kmi mula lebih rpt...rpt....rpt....dan rpt....hggkan die nak sagt aku pergi jmpe kluarge die...mgkin aku ni da dididik gan sifat hormati org tua,parent die mkin suke gan aku...aku appy sgt..hub kami da mkin rpt lagi....

hair demi hari....da 3 tahun aku gan die....dalm mse tu...tuhan byk menguji kami...da beratus kali kot kmi bergaduh...hnya disbbkan cmbru,xde mase,dsbabkan kawan,kerja dan byk lagi....eyela..keje pon dekat satu kawasan(KL)mne aku pergi aku jmpe die.....lupe plk...gf aku nii mmg peramah orgnye,,,byk berckp....haha5x..but aku suke....wat aku appy...x boring....tp tulah...disbbkan sifat die tu sume laki suke bekawan gan die...mne2 aku pergi...ade je yg menegur..."ehhh..aku jmpe awek ko td...gelak sakan nmpk die gan mmbe laki die.ko ok ke??",aku just jwb...da keje die....pengurus hotel lah kte kan...kne lah promote kan hotel...hrrrmmm...tp dalm hati ni...mcm2 aku rse...mmg sume tu tok kerja...tp cinta yg kuat ni wat pkiran ni ke cemburu je...cmburu...
aku sebok..die pon.....kdg2 die bising jgk....yg aku x slalu msj die..bkan pe aku ni x suke bermsj....aku terus call die je trus...sng...dpt dengr sore...tp tulah...die slalu bz...keje pn smpai lewat mlm...kdg2 aku xpat nak jmpt die...hrmm..
kmi salu bergaduh....gan hal cmburu2 nie...hggkan kami hmpir nak putuskan hub...sampai aku saggp tolak ego ni,cmburu ni demi jge aty die..aku nak pertahankan cinta ni..aku xnak nant aku terus cmburu gan kwan2 laki die...yg kdg2 aku bertembuk gan dorg ni,aku nmpk mate kjhtan die tok rmpas gf aku...

aku...aku xtau nak wat pe..asal aku tegur ade je sbb die...hanya tok keje lah...itu lah ini lah....tp aku cmburu..aku xleh.aku x boleh lawan.....hrrrmmm...aku buat kputusan,demi nak elak rse cmburu ni...aku x berpikir panjg..hnya pikirkan kebaikkan...aku tekad tok tukar keje die johor...mmandangkan ade sbuah syarikat berminat gan aku sbb kualiti keje aku...dengan cre ni aku hrp dapt hindarkan rse cmburu ni..n akan buat die appy slalu sbb aku xnak pk yg bkn2 lagi...
tp ape yg aku hrpkan hancurrrr...hati die mkin hancurrr....die langsg xnak trime penjelasan aku....ape yg aku kte kan ditolak bolat2...hrrmmmm salh ker ape yg aku buat nieee....hnya demi jge perasaan nie...prasaan die yg slame ni slalu terluke....
ohh...tuhann..bantukanlah aku...

dri hari tu...die lgsung xnk dgr suare aku...msij aku..die kte aku penipu....die kte aku x sygkan die...tp aty niee terlalu sygkan die...syg sgt2...ermmm....aku cbe terangkan knp aku wat cmni..tp die langsung xnak terime...hrmmmm...setiap hari die mnangis....hrrrmmm....mgkin jodoh aku gan die smpai kat sini.....aku da x sggp lihat die mrane camtu...hrrmmm...
aku terpakse buat die skit hati...skit hatii...mcm2 aku kte.......
hrrrmmm....aku da hncurrkkan hati aku....hati die....
aku da wat die lupekan aku....hrrmm...hampir 2 bulan kmi menyepi...msij,call....da xde....senyuman,gelak tawa die.....da x aku rsekan....die da pergi jauhh...mgkin happy dengan insan yg lain...
honey....klu u bce notes nii..jgn lupe ingt kisah cinta kite ye..mgkin cinta i kat u xnmpak..tp hati ni hnya tok u sorg....i love u lisa....
hrrmmm...

maaf saudara...
jdikan sbgai nsiht,pngajarn...pk dlu sblum buat ssuatu..
itu yg penting...

2 comments:

raby atul edawiyah said...

adoyai..itu la ada pepatah ckp pikir dulu sebelum bertindak...huhu..ada hikmah d sebalik semua...saba la.. :)

eda said...

adoyai itulah de pepatah kata pikir dulu sebelum bertindak..huhu...ada hikmah d sebaliknya...sabar la yew... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...