fn

welcome guyS!!!singgah + bace + like and paling important kasi follow!! blog itam putehh

DAH MASUK KASI LIKE CIKIT..TAKUT SYOK SENDIRI..HAHA

Syaaban berlalu Ramadhan bermula



\Alhamdulillah,bulan ramadhan membawa seribu keberkatan kepada kita semua umat islam.Sesungguhnya Allah s.w.t itu maha kaya dan berkuasa meletakkan keberkatan kepada umat2nya...

Maka Ramadan telah dipilih-Nya untuk menerima antara curahan terbanyak keberkatan itu untuk diambil manfaat oleh sesiapa yang dipilih untuk mendapatkannya.Bersyukur kita padanya kerana Allah s.w.t mengurniakan bulan ini untuk kita digolongkan dalam golongan yang disayanginya, marilah kita mempersiapkan diri menyambut Ramadan dengan menghimbau kembali makna dan martabat bulan yang mulia ini.
Ramadan itu adalah bulan yang tertinggi darjat dan martabatnya di sisi Islam. Pada bulan inilah Allah memfardukan puasa ke atas kaum muslimin dan dicatatkan sebagai kewajipan yang tidak boleh ditinggalkan. Firman Allah SWT dengan maksudnya: Wahai orang-orang yang beriman telah diwajibkan ke atas kamu berpuasa, sebagaimana telah diwajibkan ke atas umat sebelum kamu, moga-moga kamu bertakwa. (al-Baqarah :183)
Di bulan Ramadan juga, Allah SWT menurunkan kitab suci al-Quran dan dipilih di antara malamnya suatu malam yang dinamakan lailatul qadar yang mana ia adalah lebih utama daripada seribu bulan. Allah SWT berfirman dengan maksudnya: Di dalam bulan Ramadan itulah diturunkan al Quran yang menjadi petunjuk bagi manusia… (al-Baqarah: 185)



5 comments:

Fiza Nurani said...

Selamat Berpuasa :)

nuruhuda_329 said...

jgn ponteng2 tau hehe^^'

DOBOT BLOG said...

hehe..salam ramadhan jgk..ish..kompem2 x ponteng pnye..hehe

Suhazli said...

salam ramadhan..sahur tak tadi?huhuh

paie said...

jalan raya tempat berlumba ..
pastinya ramai yang akan mati ..
bulan ramadan sudah tiba ..
pastinya syawal pula menanti

kuda kepang nama di beri
tarian asli melayu sejati
almond london teringin diri
takde sapa ke yang nak hantar ke sini??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...