fn

welcome guyS!!!singgah + bace + like and paling important kasi follow!! blog itam putehh

DAH MASUK KASI LIKE CIKIT..TAKUT SYOK SENDIRI..HAHA

Insan Tua

Assalamualaikum....


gambar hiasan


hari ini tuhan uji aku dengan satu peristiwa yang x disangke...niat aku keluar adalah untuk hantar surat yang disalah pos oleh brother pos tu...
dalam perjalanan tu ade la sorang jiran jauh dari rumah menahan aku...time tu aku x rse pe2..hrmm..xpelah mybe abg tu nak tumpang aku kot..x kesah...aku pon stopkan motor aku..


abg : adik,tolong hantar mak abg g ke pejabat,moto abg pancit
aku : ok bang,boleh jek..


da lme aq x jmpe nnek tu...kawan arwah mak aq..dulu bile mak ade,die slalu datang rumah ceritekan mslh hidup die...slame niii ble aku jmpe pon hanya bertegur di tepi jalan jek....


x sgke..skrg nii nenek tu nak jalan pon kene dipapah..di pegang...matenye x nampak lagi...hrmmm....dgn keadaan diri yang skr nak aku katekan...sedih lihat diri yang x diurus oleh anaknye...anknye pon..ntah la...


dengan pelahan nenek tu nek moto aku..moto baru ku,bgge rsenye..aq gnekan moto baru nii,bntu nenek tu...


aku : acikk pegang sy kuat2 ye..nanti jatuh...
nenek : ha baik cu...


smpai je kat pejabat aku jadi x tentu..pkiran aku bertnye.."cmne aku nak bntu nenk nii,slame nii ayah yang slalu ambik sgle duit kat sni...aku pon bkn bercmpur msyarakat sgt"owg rmai yang ade kat situ hanya mampu melihat aq memimpin nennk tu...plahan2 aku pimpinnye....."nnek longkang kat depan..."


smpai jek at pintu pejabat,aq terus berpikir..."ape aku nak watt niii..."terus aku ambik kan kerusi yang ntah spe yang punye.."nenek duduk dlu ye..owang ramai nii"....pakcik2 sume melihat..."pakcik : die xnampk ker dik??"blas aku "xnampk pakcikk"


smbil2 tu aq terus membelek surat dan melihat alamat rumh nak aku htrkan nanti...hrrmmm


dalm bpe minit,ade sorang hamba allah,kakak...."dik nenek ker?aku"eh xlah...td sy nak kluar..sy tolong htrkan nenek nii"owh...


sungguh prihatin kakak tu...die lah yang ajar aku mcm mne nak ambik kan duit nnek nii...orang ramai sgt..aku trus potong line...alhmddlh...duitnye ade....kakak tu memanggil aku smbil membwa nenk tu ke kaunter,"ade dik??","ade kak...."


.......short story.....


sbelum blik aku ucpkan terime kasih kat akak tu..alhmdllh,ade yang membantu....


blik trus aku htrkan nenek depan pintu rumhnye
nenek : jap nenek nak bg duit..
aku:eh xpe nek..sy ikhlas....assalamualaikumm




hrmmm....aku berjalan ke moto dengan hati yang tenang ....


moral of story : sayangilah orang tue....pade anak2 yang msih pnye ibu yang mgkin berusia sperti nii..sygilah mereka....bgaimne die sygkan kte sejak kecil lagii....


(crite niii bkn utk membanggekan2 diri,tp khs tok kte ambik iktibar..tepuk dade tnye selare)



4 comments:

radhiah isa said...

spe nenek tu zam?

kyrul said...

aq pggl wan tok kecikk...c 51 x silap aku..yg wan kecik2 tuu...knl?depan umah cik apekk..

abieb said...

sedihnye bace entry ni..nak nangis kat sini boleh?? (T.T) sob3... susah nak jumpe orang macam ni..

kyrul said...

x smpai atykan~~nak wat cmne..anak2 perlu berjasa pada mereka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...